Blomrikt, vitt/rosa, oskuldfullt och äldre romantik!

Nu tänkte jag blanda lite ;0)
Jag brukar tipsa om brudbuketter men jag tänkte göra det i samband med brud och klänning.
Vilken bukett skulle jag kunna tänka mig till den här bruden, brudklänningen och dess miljö?
Det är en hel del att tänka på i val av bukett, läs mer om det här, men vilken bukett skulle floristen fritt välja?


Bildkälla: Sincerity Bridal

Klänningen är vacker och blomrik i sig med ett intryck av transparent "lager på lager" i klänningens nedre del.
I det fallet skulle jag välja en mindre brudboll i gammelrosa nejlikor med ett transparent "täcke" och fall av vita små blommor, möjligtvis små nejlikeknippor (binds av kronbladen), som framhävs som svävande precis som klänningens tylltyg.
Det hela ger en helhet i det vita och oskuldfulla samt att man plockar upp den romantiska gammelrosa valören på brudens rouch i buketten, den kulören är även hämtad från det äldre inslaget från naturen.

Kommentarer
Postat av: TESS

Åh, vad fin!

2009-04-13 @ 10:11:14
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0