Kungen överlämnar

Att kungen ska överlämna Viktoria har blivit en stor grej i media, för att itne tala om inom Svenska kyrkan.

Jag tycker att det är helt okej och så mycket mer romatinskt när bruden blir överlämnad av den som varit hennes "omhändertagare" fram till den stora dagen då hon ska dela sitt liv med en annan man än sin far. När hon tar steget ut i det alldeles självständiga livet, början på resten av hennes liv med att bilda sin egen familj.

Jag tycker det är fint när bruden kommer mot sin blivande make som käreksfullt väntar på just henne, som får se henne för första gången på ett dygn just den stunden innan dom ska dela varje dag, resten av sitt liv tillsammans.

Jag håller inte med Svenska kyrkan, jag håller stenhårt på Kungen som följe till sin dotter ;0)

Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Susanne

Håller med dig om det!



Tusen tack för kommentaren :-)

2010-06-01 @ 13:18:31
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0