I värsta fall bröllop

Jag har hittat en bok som jag verkligen skulle vilja läsa. Det är inte alltid man bara vill se det glamourösa i bröllop, iallafall inte jag. Jag behöver humor, jag behöver oväntade saker på rätt ställe och jag behöver få något att minnas.
Måste läsa boken innan jag uttalar mig och har därför med goda avsikter lånat bild och text från Görans bokylla för att fler ska få chansen att läsa den. ;0)

 

I värsta fall - Bröllop

Dags igen. Nästa överlevnadshandbok handlar om Bröllop. Vi som redan har gift oss (och som inte tänkte göra om det) kan skratta rått åt alla tänkta hemska scenarier som spelas upp i boken. Och ni som går i giftastankar kan läsa den och våndas över allt som kan gå fel. Det här är en given present på alla lysningskalas och förlovningsfester.

Så du ska gifta dig med ditt livs stora kärlek och leva lycklig i alla dina dagar? Men kul för dig, grattis! Då kanske du tror att själva bröllopet är en lätt match? Sanningen är en annan. Den minutiösa planeringen (som tar månader i anspråk) kan haverera på den stora dagen om en söm plötsligt spricker eller om toastmastern får maginfluensa.

Hur bär man sig då åt för att bröllopet ska bli ett (positivt!) minne för livet? Ja, inte är det något gammalt eller något blått du behöver för att få läget under kontroll. Vad som verkligen krävs för att bröllopet ska bli den hejdundrande succé du drömt om är just denna bok! Här får du proffsens tips om hur du trimmar gästlistan, överlever svensexan, får en värdelös talare att hålla tyst, hur du håller svärmor i schack och nerverna under kontroll. I värsta fall - En överlevnadshandbok för bröllop är ditt stöd från de allra första finansieringsplanerna till och med smekmånaden. Sedan får du klara dig själv.

Bild och text:   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0