Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Kan det bli bättre?

Publicerad 2012-12-26 16:42:09 i Personligt,

Kommer ni ihåg min väg till körkort? Ska leta fram det inlägget och slänga in en länk tror jag ;)
 
Torsdagen den 20/12-2012 gjorde jag det! Jag tog det, äntligen har jag körkort!
 
Det var ett stor mål i mitt liv som jag aldrig trodde att jag skulle nå, något som hela tiden har legat och varit distraherande. Tänker jag efter så har nog inte haft något annat mål innan detta. Förutom barnen men när det gäller bara mig själv. Jo, jobbet och företaget har väl varit mål i mitt liv men inte som jag kämpat så för.
 
Nu har jag haft mitt företag och avvecklat det i väntan på mer tid i mitt liv, men jag har gjort det och jag vet att jag grejar det.
Jobbet kom oväntat och kunskaperna till det har jag inte riktigt reflekterat över ha varit jobbig, sen har jag ju fått en massa lärdom under dessa år jag jobbat där och utvecklas hela tiden.
Men med jobbet så har jag ju varit tvungen att gå till jobbet varje morgon, med eller utan stress. Med mer eller mindre smärta i musklerna. Kånkandes på mina sjukt tunga väskor (eftersom jag är en i-fall-att-människa). För varje steg under den tiden jag har övningskört har envisheten etsats sig fast för varje steg, irritationen har blivit en drivkraft för varje smattarande regndroppe som piskat mig i motvind. Nu skulle jag f-n ha det där kortet!
 
Nu har jag det!!
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela