Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Tjejfrukost och stora beslut

Publicerad 2009-09-30 09:17:41 i Personligt,

Igår började jag dagen (efter barnlämning) med att äta tjejfrukost med Johanna ("Handyman´s" Äldsta dotter sedan tidigare). Det händer allt för sällan men är lika trevligt varje gång ;0) Den här gången visade hon upp sin nya bil som hon köpte, en riktigt fräsch Toyota Yaris. Stödjer det köpet till 100%, den såg ut som ny. Fick åka med för första gången när hon körde och hon är riktigt duktig, kan dock inte riktigt skaka av mig känslan av att åren springer ikapp och förbi en ibland. Trodde jag hade all tid i världen innan "barnen" skulle ta körkort och nu sitter jag och åker med 19-åriga "Hanna".
Jag är snart där och det får ta den tid det tar.

Johanna är en förebild för så många yngre och jämnåriga, hade jag fått leva om mitt liv så hade jag garanterat försökt gå i samma fotspår som hon har förmågan att göra.
Hon har pluggat, tagit studenten, stadigt förhållande, husbygge, fast arbete, körkort, bil och förklarade sina framtidsplaner för mig igår.
Jag stöttar henne med allt jag kan och är stolt så jag kan spricka. Du är såå duktig tjejen ;0)

Efter att jag och Johanna tagit ikapp en hel del så hämtade jag Ängla och begav oss iväg till BUP för möte ang. Oliwer och diagnosen AD(H)D. Vi pratade massot och fick en massa tips och råd. Fler besök lär det bli. Efter mötet hämtade vi Oliwer på skolan och jag passade på att prata om skolbyte och diagnosen med honom, vilket jag kommer skriva mer om i mitt personliga rum (krävs användarnamn och lösen)

En underbar dag med stora beslut och diskussioner inför framtiden.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela