Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Den skapar en vackrare helhet

Publicerad 2009-07-30 09:48:15 i Blommor,

Godmorgon alla glada!

Solen skiner idag med men det vankas regningare väder har jag hört så man får ta vara på solen dom dagar den är framme.
Vi går mot sensommaren ochhösten så det börjar bli dags att inspirera om lite som är kopplat till just dom årstiderna, men innan jag går in på den banan så mjukstartar vi med vackra vaser ;0)

Alla vaser på bilden finns hos danskdesign.nu som har underbara design artiklar för hela hemmet.

Den vackra röda vasen högst upp i vänster hörn heter Holmegaard Cocoon och kommer från just Holmegaard och har designats av en man vid namn Peter Svarrer
Den klara vasen, nere i vänster hörn, med vackra och mer avvikande former jämnförelse med andra heter Rosendahl Alev Siesbye och kommer från Rosendahl Copenhagen och är designad av just Alev Siesbye
Den stora bilden visar vasen Holmegaard Karen Blixen kommer även den från Holmegaard och har designats av Anja Kjaer, inspirationen till vasens former kommer från dom vackra halsringarns som afrikanska kvinnor bär.
Den klara enkla vasen, längst upp till höger, är en vas som passar perfekt till vardags och överallt. Den har designats och tagits fram av Erik Bagger och fått namnet Opera. Han som designer har imponerat stort på mig. Med den här vasen får man dessutom en garanti mot glassjukan ;0) Det är en kemisk reaktion som kan uppstå när glaset diskas i diskmaskin.
Den röda vasen med midja, längst ner till höger, som är perfekt för korta kompakta buketter då bindstället hamnar i "midjan" på vasen och blommorna lägger sig längs vasens kant heter Florentine och designats av Eva Solo







Foto: danskdesign.nu

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela