Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Bus eller Godis?

Publicerad 2008-10-30 08:39:34 i Personligt,

Godmorgon alla glada =0)

Sitter med min varma kopp te och planerar inför dagens arbete, vet att jag har en hel del att skissa på.

Jag kom att tänka på att jag sällan använder mina när och käras riktiga namn här i bloggen, de har liksom fått något typ av cyber namn såsom Mode Maggan, Lilla syster, Farmor, "Handyman" och min goa asiatiska vän =0D
Jag låter det förbli så, det blir inte allt för vardagligt på det viset.
Sen har jag inte hört någon av dem klaga över sina utvalda cyber namn, utan tvärtom tagit sitt nya smeknamn till sig och blivit en del av de, Roligt!
Undrar vad de kallar mig ;0O

Efter jobbet idag så ska jag, Ängla och Oliwer skapa årets pumpa gubbe inför halloween.
Den traditionella gubben har blivit ett glädjens arbete för oss alla trots att det alltid slutar med att det är jag som får gräva ur innehållet ur pumpan eftersom barnen tycker att det är så äckligt.
Ett år (innan Ängla kom till världen) så small det något så oerhört på köksfönstret varav vi ser att det är ett ägg som landat, runnit och hunnit frysa till, vår årliga pumpa gubbe hade de dessutom stulit och krossat i backen lite längre bort, varav Oliwer blir förtvivlad över att gubben inte längre kunde stå och lysa i mörkret.
Min åsit till det är:
Är det inte själva glansen, om vi nu ska ha det även här i Sverige, att ta in hela traditionen vilket innebär att man frågar bostadsrättsinnehavaren "Bus eller godis" och att det sedan är upp till den boende att stå för sitt svar. Antingen är det bara att hiva fram godiset eller så får man vänta sig bus. Att däremot bara få bus är mer av en överträdelse på det privata.

Personligen gillar jag den här regeln som skapats för halloween i Sverige, att placera just halloween dagen innan alla helgona. Att respektera de döda, minnas och känna sorg tycker inte jag heller ska förenas med fest, bus och godis!

Let´s get dressed for halloween!

Har ni råkat ut för bus?

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2008-10-30 15:13:57

Nej och jag hoppas att jag slipper, har inte ens köpt hem något godis.

Postat av: Michaela

Publicerad 2008-10-30 23:11:19

Jag tycker att halloween är fel tolkat, det är att minas och hedra dom man förlorat, att festa denna dag känns fel.

Jag gillar inte halloween!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela