Personliga ringar

Att designa sina vigselringar har blivit allt mer vanligt. Man ser det allt oftare både privat, på mässor och i media.

Jag gillar det, att personifiera sig själv men även tillsammans med sin blivande äkta hälft. Bryta den släta traditionen med något som framhäver en själv och ens personlighet eller kanske något som påminner om kärleken mellan varandra.

I våra förlovningsringar står inte bara våra namn och datum utan även: "Min puzzelbit" ett sätt att personifiera och minnas hur vi känner för varandra. Blir det en kommande vigselring vill jag att den på ett trendigt sätt passar ihop med min släta förlovningsring (och min fireriring) men då på en design som visas utåt. Läs mer om mina ringar här.

För ett litet tag sedan gifte sig Laila Bagge och Niclas Wahlgren och deras ringar designades av L. Klatzkow från Bröllopschansen.se tillsammans med guldsmed och designer, Chris Rung från BA Juveler. Det här är vad jag kallar att personifiera sina ringar. Jag gillar designen skarpt.




Har ni eller skulle ni vilja ha designade ringar som gifta?

Foto: Bröllopschansen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0