Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Sjukliga bussar med personlig utveckling

Publicerad 2014-07-01 18:05:03 i Personligt,

Igår åkte vi, tillsammans med Lelles kompis Perre, och tittade på en gammal buss. Perre har en ännu äldre än den vi tittade på, som han har inrett till husbuss. Jätte mysig. (Det ska finnas något inlägg sedan förra sommarens besök i den)

Nu vill Lelle sätta sina händiga händer i en egen och jag skulle inte protestera när det är dags att planera och inreda. Är bara osäker på min ork som det ser ut just nu, men det är ju ett tag kvar 😉 om vi skulle köpa vill säga. Bussen är ju redan i jätte fint skick om man ser till åldern på den.

Ängla och jag pysslade och mös i baksätet 💗


Ängla hamnade i vår säng inatt, då hon var så trött när vi kom hem och klagade på halsont. Vilket var tur, då hon blev skållhet i feber där hon låg och snarkade bredvid mig. En febrig och lugnare Ängla har vi haft här hemma idag.

När man är sjuk har möblernas funktion ingen större betydelse 😂

Vi tog en snabb runda till apoteket för att inhandla febernedsättande Alvedon med smak av jordgubb och passade på att gå förbi biblioteket för att hämta en reserverad bok som låg och väntade på mig. Ängla passade också på att låna.

Nu när jag lagt om kosten så håller jag den så gott det bara går, någon enstaka godis slinker ner till helgen men annars har det börja sitta som rutin att tänka på vad jag stoppar i mig. Nu behöver jag bara lite mer variation 😉 Hoppas att boken från biblioteket kan hjälpa till på traven.

Rekommenderar varmt alla Sanna Ehdin's böcker om personlig utveckling, tror vi alla skulle behöva ta en paus och titta lite närmare på oss själva. Pausa och ta till vara på!!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela