Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

På så kort tid som möjligt

Publicerad 2012-09-30 20:30:45 i Personligt,

Att göra så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt är nog min vardagliga utmaning....stackars familj.
Inte undra på att Ängla vill leka kl. 05:30 en söndags morgon =0) Jag har nog mig själv och mina gener att skylla.
 
Vi tar en snabb uppdatering av veckan jag inte hunnit med att blogga på:
 
Måndag till torsdag har det självklart varit jobbet.
Tisdag var det teorikurs och en grillad med gurkmajonäs som middag på vägen hem.
Fredag spenderade jag och Ängla tillsammans. Vi gick till nagelstudion för påfyllning och ny design på mina naglar, Ängla fick därmed sina naglar målade. När jag stod där och tittade på henne, den lilla skruttan på den stora stolen och händerna under fläkten som ska torka nagelacket, så undrade jag faktiskt för mig själv om jag är en bra förebild. Barnet har en egen frisör (där hon även adopterat frisörens 3 månaders son till sin lillebror) och nu är hon med och fixar naglarna =0O. Tur att det inte händer allt för ofta, det var ju faktiskt första gången och hon var ju faktiskt riktigt söt.
 
På lördagen skulle vi till Lelles kompis som fyller 50 inom någon dag (tyst, jag hör vad ni tänker. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle springa på 50-års kalas för bekanta...än. Men den får man liksom ta när man väljer att leva med en älder partner).
VI bestämde oss för att passa på att hjälpa födelsedagsbarnet att pimpa hans retrobuss som jag tidigare skrivit om, så jag övningskörde till IKEA. Vi hittade en massa bra och ha saker i precis rätt "retro-grön" som jag sökte.
När jag ändå var där så passade jag självklart på att inspireras lite, jag måste ge ett stort plus till dekoratörerna på detta varuhus. Den här gången hade de verkligen lyckats:
 
mobilbilder: Ina - Inas Dekor 
 
Söndag förmiddag befann vi oss på årets största marknad, Mickelsmäss. Det har blivit lite som en tradition.
Efter alla år vi varit där så vet vi vad det är vi tittar laddar förråden med: Bröd, strumpor och 4 kartonger chokladbollar. När vi är där passar vi på att äta brända mandlar för det är den enda gången man får äta det. Ängla och "Handy" provsmakar all fisk och kött som finns.
 
En helg med massor av inbokat och genomfört, dock mycket vi inte hann med. Jag hade hoppats på att höststäda och leta fram barnens vinterkläder men då finns det ju något att ta tag i någon annan dag ;0) Vi hann iallafall höststäda kyl, frys och matskåp i köket.
 
Lite gott och blandat helt enkelt!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela