Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

DraMaten

Publicerad 2010-10-28 09:16:09 i Personligt,

Jag kånkar mina arbetsgrejer (laptop, block i plural, mappar, pennor osv.) till olika ställen varje dag och eftersom jag har myalgi (smärta i musklerna) så kan jag garantera er om att jag har daglig smärta i axlar, övre del av rygg och armar. En smärta som jag visserligen lärt mig leva med och som är en del av min vardag men ibland är smärtan total och varken massage och värktabletter hjälper. Det blir ju som sagt var inte bättre av att behöva kånka på tunga saker dagligen.

Jag har därför lagt upp en plan. Då jag inte har körkort (jag vet, jag är snart 32 år gammal och har inte körkort. I´m a looser baby!) eftersom jag prioriterat att sätta barnen främst och vägrar övningsköra med varken stor mage eller barn i bilen. Med en bristvara på barnvakter och heltidsarbete samt hushållssysslor så räcker tiden liksom inte heller till. Övningskörningen är en "date" som jag och "Handy" (som även är utbildad körskole lärare, vilket gör det ännu mer pinsamt att jag inte har haft möjligheten till körkort snabbare) har allt för sällan.

Så här är min plan för att skona mina muskler så snart som möjligt:

Jag börjar med en DraMaten:


Som jag för övrigt hittade hos Väskan.com. Skulle nog lätt ta den cerisa

sen går jag över till en:


bilden lånad med god baktanke från google


Förhoppningsvis slipper jag bygga om den till:



bilden lånad med god baktanke från google


...innan jag kommer till:


bilden illustrerad av mig

Det är min plan just nu så får vi se hur det går ;0) Ett steg i taget (tar jag ordagrannt just nu).

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-28 09:31:57

Har faktiskt också gått och tänkt mycket på om jag ska köpa en väska på hjul men jag e lite chicken faktiskt. Det känns som att jag genast åldras 10 år om jag kommer dragandes på en sån.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-29 05:46:13

Hm, jag är 45 år och har inte körkort, I´m a REALLY looser baby!! :)

Postat av: Siv

Publicerad 2010-10-29 09:59:39

Den här kommentaren gillar jag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela