Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Laughter burns calories & känslor som gör sig synliga

Publicerad 2009-11-30 20:23:31 i Personligt,

Måndag morgon, rutinerna tar vid igen och lämning av Ängla på dagis. Hon har kommit in i perioden "Vill inte, tänker inte och kommer inte" och tror dessutom att hon får belöningar trots ej utförda små mål. Tji, fick hon!
Det är uppfostring med ihållande konsekvenser som gäller för vår unga dam den här perioden. Det är lite ur balans när en snart 4 åring tror sig bestämma över allt och alla. Hon äger tv:n när det är dags för hennes vilja att se Tingeling och trycker på DVD:n trots att någon annan i familjen sitter och tittar på något, dessutom höjer hon rösten och säger att hon visst får veckopeng fast hon missköter sig =0O Vad hände?!
Alla har vi våra trotsåldrar.

Efter lämning på dagis så kom Sis för dagens träning och med en promenad upp till träningscentret, med många nyheter och uppdateringar, så tog vi oss en hälsosam stund med måånga skratt i vanlig ordning. Det är skönt att få komma igång med träningen ordentligt. Jag och Sis gör allt så mycket roligare =0D

Efter träningen tog jag en sväng förbi "Min goa asiatiska vän" på jobbet för att inhandla resterande bokstäver i trä som dekorerar och förklarar för gäster vad som finns innan för dörrarna hemma hos oss. Några skratt till och sen en power walk hem ;0)

Väl hemma så var det inte så mycket vila innan Sis hjälpte mig att bli av med luciaglittret som jag av någon anledning blev tilldelad genom arvsanlag, färgning av håret stod alltså på To Do-listan ;0)

En sväng till centrum för att inhandla maten till middagen innan vi begav oss till skolan för att hämta Oliwer som kom hem från pappa idag, han var i full färd med att skapa i träslöjden. Från skola till dagis för att hämta den lilla med enorm vilja som sagt.

Sis åkte så fort vi kom hem, för att hämta "Loppan" på dagis. Tack Sis för hjälpen med håret! Alla skratt och annorlunda vardagar med mycket uträtt gör det så mycket roligare med dig ;0)

Oliwer säljer dom sista jultidningarna och när sista betalningen är inne så är det ett Nintendo DS so väntar på att få en ny ägare. Han har verkligen kämpat och arbetat för det här och om han sköter sig hela veckan hoppas jag att hans belöning blir på lördag. Han och Ängla satte sig och lekte med lera som han fick av Madde igår. Varenda leksak var en hit (helst om man tittar på att Ängla kl. 06:30 släpar med sig shoppingvagnen med nalle ut i vardagsrummet och bara vägrar gå till dagis för att hon ska vara hemma och leka med den =0D )
Dom lyckade leksakerna finns hos lekmer.se

Efter middagen var det dags för Ängla att duscha, vet inte varför hon vägrar göra sådant som hon alltid har älskat tidigare. Hon har älskat att bada och duscha samt äta, nu vill hon bara duscha med mig och bara äta goda saker. =0D

Oliwer fick ett ångest utbrott och stod och buffade på "Handyman" för att indirekt kontrollera om det var okej om han fick vara så arg och ledsen, "Handyman" lade armarna runt honom och kramade honom hur arg han än var och till slut kände sig Oliwer tillfredställd med "Handymans" reaktion och lade sig i fåtöljen. Fem minuter senare så kramar jag om honom och frågar om han har ont och han nickar med tårarna rinnandes nedför kinderna. Jag frågar var och han tar sig över bröstet. Mitt lilla hjärta, jag vet hur ont det gör! Jag sa att det var okej att vara ledsen och att han får gråta hur mycket han vill, frågade även om han visste varför men han skakade på huvudet och snyftade intensivt. Jag förklarar att man ibland inte vet varför men att det fortfarande är okej och att det är jätte bra att han både berättar och får ur sig det han känner.
En stund senare säger han att det känns mycket bättre men att han fortfarande inte vet varför. Min lilla kille, det gör så ont i mig att se när ovetskapen och alla dom andra känslorna gör dig så illa men jag finns här. Alltid!!

Det var en liten del av den här dagen och då inte heller att glömma att Oliwer har diagnosen AD(H)D som gör hans vardag så mycket tuffare än för andra. Vill du läsa mer om AD(H)D erfarenheter så finns alltid nya bloggen Snubbeltråden - en blogg om ADHD ;0)


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela