Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Skållad

Publicerad 2009-06-30 20:26:53 i Personligt,

Efter morgondagens möte så bestämde vi oss för att ta ledigt, vi hämtade Ängla som gladeligen tyckte att det var roligt att få gå hem från dagis några timmar efter ankomst.
Jag hade tagit med mig Erika till biblioteket för att låna boken jag inspirerade omInas Dekor - Bröllop men den hade dom tyvärr inte och i väntan på att dom skulle köpa hem den så lånade jag "En shopaholics bekännelser" som är ruskigt rolig (Har tyvärr inte sett filmen än =0( ) Erika valde boken efter den film hon tidigare på Måndagen hade sett "I taket lyser stjärnorna"
Inte för att det blev allt för mycket av läsandet på stranden, höll oss mest i vattnet pga. hettan. Fanns ingen annanstans att fly undan den, dessutom var det grymt skönt att kilva upp och torka inom någon minut.

Min smarta tanke var ju självklart att jag lika gärna kan bygga på min snygga bränna men verkligen göra ett försök att bli av med den mörkbruna haklappen och göra shortsen en aning kortare.
Nog blev jag av med haklappen alltid och vita, kortare shorts som framhävs extra mycket av dom knallröda låren blev det allt. Känns som om jag legat i en lägereld helt bortglömd, det var liksom ingen som vände på mig.
Det är ungefär som gipset jag bloggade om igår, först var det för löst och inom loppet av en sekund (oftast när man väntar en sekund för länge eller tänker "det här är sista stunden, skeden, gången osv. vilket man aldrig ska gör by the way) men här var det vita lår, vita lår och vita lår tills jag kom till bilen och hem till spegeln =0O Undrar om jag var färgblind på stranden. Vad hände och när?

Ville bygga på den vita baksidan som benen nu har efter maten men med brännande axlar och lår som man kan tro blivit rappade med pekpinnen så valde jag solstolen i skuggan med boken jag lånat. Mysigt värre.

Jag har tagit en ledig dag!! Inte allena men den var ledig, en början och vem vet jag kanske blir en slöhög lagom till pensionen ;0)

Från det ena till det andra så är det faktiskt så att jag valt att skaffa vita shorts för att jag hatar den breda del som shortsen döljer och slipper då bada i vassen, dessutom finns det ingen annan än "Handyman" som ska se min vita bakdel. I got a white as and it´s only mine =0)

Känner att  jag är rätt rutten på det där med fotografier och inspiration i bloggen (överhuvudtaget) men man får se det så att just den delen tagit semester. Jag menar, jag bloggar ju ändå dagligen ;0) När jag inte bloggar har värmen vunnit!

Hur röda är ni? hur ont har ni? och vilken typ av maskering i form av linjer har ni dragit på er i solen?

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2009-06-30 21:35:01

Jag är feg och håller mig i skuggan men har ändå fått färg på några delar av kroppen. Det är bara för varmt i solen, klarar inte det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela