Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

30-årig mamma gömd i buskarna

Publicerad 2009-08-31 20:58:05 i Personligt,

När jag hämtat Ängla på dagis så skulle hon och bästisen Emma (Kopia av Lotta på bråkmakargatan och "Snigelns" dotter) självklart leka, dom två små fröknarna sitter ihop varje ledig minut dom har ;0)
Efter maten så skulle dom bara koka lite kaffe (med vatten) i Änglas OBH Nordica kaffebryggare och jag sa snällt men bestämt åt dom att befinna sig inne på lilla toaletten och inte skätta ner.... Jag tittar igenom reklamen som landat som en stor sandsäck innaför ytterdörren och kommer ut i hallen varav jag får sen en Emma ligga och simma med kläderna på i vatten som når upp till tröskeln medan Ängla stampar i det. Med ännu mer bestämd ton ber jag dom ta av alla blöta kläder och stå still inne på toaletten, vilket självklart inte infaller (iallafall inte det förstnämna) för Emma står och trampar in så mycket vatten det bara går i sin lilla klädhög medan Ängla snällt hjälper till att fylla på vattenmängden i det lilla utrymmet med små färgglada koppar =0O
En utmärkt smart idé kom från Emma då hon kom på att dom kunde bada med mycket vatten i badkaret. Dom var ju redan blöta så varför inte slå två flugor i en smäll? Eller doppa och tvätta två barn i ett bakar??

Jag lämnade över uppdraget till "handyman" och efter att jag torkat upp vattnet på lilla toaletten så gick jag och Oliwer för att handla gosdis och läsk inför hans klassfest som dom har efter lunch imorgon. Vi bestämde redan igår att vi skulle gå tillsammans, göra en "Mamma/Olli-dag".
När vi tagit en svän på Lindex för att titta på lite coola kläder som Oliwer börjar intressera sig för så låg grannarna "Snigeln"(Anneli) & "Ebba Bitta"(Anneli´s lillasyster Lisa) på lur med två leksakspistoler och vi blev tillslut stora mot små i lag, att det var mellan 5-10 små var ju ingen match ;0)

Där låg jag utan någons vetskap under kanan och bara väntade på mina fiender hoooohoo. Och jag fick två omedvetna i sikte. När man blev träffad var man tvungen att stå stilla och räkna till 20. Kravlandes i buskar och krypandes längs asfalten hade vi effektiv tid med våra söner och deras vänner.
Att jag och "Snigeln" tidigare skulle smyga och jag var tvungen att putta ut "Snigeln" för att vi skulle ta oss igenom buskarna är en annan historia. Hon höll på ramla ur buskarna medan jag ramlade i buskarna och fick jaga gamla bär och pinnar i byxorna resten av kriget.

Mitt mamma hjärta känns underbart, bättre än vad det gjort på ett tag. 
Vi hade roligt och barnen älskar när vi ger oss in i deras lek och ner på deras nivå.

I´ll be back! 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela