Ring, ring....weddingring

Ringen, den vardagliga delen som bevisar att man ingått äktenskap.

Den man alltid bär och som påminner en om att man valt att leva och dela allt med den man älskar men hur viktig är egentligen ringen?

Rent trendmässigt så känns det idag inte som om det är ringen som är den största delen i planeringen men hur är det för Dig?

För mig, personligen så är ringen inte överdrivet viktig. Jag har inga höga krav på hur ringen ser ut eller att den ska kosta hutlöst mycket.

I mitt planerande så ifrågasatte jag min sambo om jag verkligen måste ha en ny ring, jag fick nämligen en ring, en "Kärleksring" när vi träffades för sex år sedan. Det är en ring som betyder mycket för mig, som bär minnen och varit med från början. Den kommer ju ändå alltid att vara med.

Tänkte för mig själv att det bara är att byta finger men för honom verkar vigselringen betyda något extra och det har jag fått flera tecken på att den måste göra eftersom jag efter "Kärleksringen" fick förlovningsringen som för snart ett år sedan fick kompisen "Frieri ringen" bredvid sig.

Är jag en av de som får bära tre ringar på mitt vänstra ringfinger??

Foto:
Brides.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0