Liten eller stor?

Fick nys om en liten lokalt belägen bröllopsmässa så jag tog mig dit som besökare för att kika, se om det var likt dem stora.

Allt har sina för- och nackdelar vilket även bröllopsmässor har.

Om jag drar en jämnförelse: Vill man besöka en stor mässa så får man alla sorters godis som utbudet har, allt från ballonger till fyrverkerier vilket inkluderar allt mitt emellan som har med bröllop att göra. Nackdelen är att man inte riktigt hinner med att vara på alla ställen samtidigt eftersom det lätt kan hända något man missar i den andra salen.

Besöker man däremot en liten så får man förhoppningsvis go bitarna som man behöver om man planerar sitt bröllop på orten. Man kan lättare sätta sig in i programmet och verkligen höra allt som är på tapeten och man missar dessutom ingenting.

Den här lilla bröllopsmässan gick av stapeln för första gången och den här gången var det svenska kyrkan som höll i det med ett fåtal företag från orten, men dem man kanske mest behöver såsom kläder, florist, konditori, frisör och jurist bland andra.


Jag uppskattade besöket väldigt mycket eftersom det var ett mer impulsivt än planerat besök och dessutom med sambon och vår minsting. Jag fick ut det jag ville av den på ett mer gemensamt sätt med övriga beökare.

Jag delar med mig av två bilder idag, det kommer fler


 

Foto:
Ina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0