Endless love

Jag känner ett härligt par som varit gifta i 42 år. 42 ÅR!!!
Det var min spontana reaktion och min första fråga var (som för så många andra) "Hur gör man??"
Varför är det den första reaktionen och frågan som många ställer sig i dagens Sverige?
jag vet att singel-trenden är på väg att vända med färre par som skiljer sig och så vidare men min fråga är fortfarande: "Hur lyckas man??"
Jag skulle vilja ha facit i hand på vad man ska se upp för, vad man ska respektera och till vissa gränser, behövs det dagliga gnabbandet eller ska man strunta i att karln slänger sockorna där dem lämnat fötterna eller vice versa?
Vad lär man sig på sin gemensamma resa mot rubinbröllopsdagen och vad kan man tänka på fram tills anhalten safir?
Hur såg buketten ut, festlokalen, planerandet osv.
Jag vill få så mycket råd och tips som möjligt och jag får nu möjligheten att skriva en artikel om detta underbara par som gått gemensamt i alla dessa år med allt vad det innebär.
Jag kommer att på uppleva en resa i kärlekens, bröllopets och äktenskapets tecken.

Här kan du läsa hela artikeln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0