Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Välmående

Publicerad 2014-05-28 05:59:00 i Personligt,

Som ni vet så försöker jag ha koll på allt som rör mitt välmående, allt för att må bättre. Nu mår jag ju sju resor bättre än tidigare men jag har ju en bra bit kvar.
 
Ni har kanske sett att jag lägger in min vikt lite då och då, det är mest för att jag ska kunna gå tillbaka och se mina framsteg (eller bakslag, som banne mig inte ska ske i stora steg).
Nu har jag av en händelse fått ett SmartBand som är kompatibelt med min telefon. Det har jag på mig 24/7, den visar min sömn, vart jag har varit, om jag surfat, messat, hur många steg jag tagit, hur många kalorier jag bränt, om jag läst, spelat och mycket mer. Rätt häftigt men samtidigt lite läskigt. 
Den har full koll på vad jag gör.
 
 
För mig är sömnen A&O, har hört ett flertal gånger att jag är som en pensionär redan. Jag somnar tidigt och vaknar tidigt, att jag är nykterist verkar spä på pensionärsvarningen 😀
 
Jag gjorde en sömnutredning i början av sjukdomsperioden och fick höra att jag sov för få timmar, vilket detta armband också fastställer. Men hur gör man för att sova längre när kroppen verkar ha sin egen väckarklocka?
 
Enligt bilden så har jag sovit så här i natt, taskigt med djupsömn dessutom 😞
Så idag ska jag vara lite mer aktiv så får jag se om jag sover bättre. Mitt mål är att sova sju timmar för att slutligen kunna sova optimala åtta timmar.
 
Min vikt mäter den dock ej. Nu har mens-monstret flyttat ut och jag visste av erfarenhet att jag skulle tappa lite vikt. Brukar ju samla på mig ett par kilo vätska men hoppades. Nu hoppas jag att jag stannat så jag kan bygga på grundvikten tills nästa pms-mens-monster flyttar in 😀
 
Min vikt idag: 55,1 (ska banne mig inte under dessa siffror igen)

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: sanna

Publicerad 2014-05-29 03:08:18

Heja gumman! Det är klart att du klarar målet, du är jätteduktig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela