Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

kvinna med +

Publicerad 2014-05-23 07:19:25 i Personligt,

Att vara kvinna har ju sina fördelar:
 
- En vecka i månaden ser det ut som om man äger ett slakteri på toaletten. Då har man redan två veckor innan det börjat svälla i kroppen (hoppas inte min viktuppgång beror på det) och fingrarna känns som stoppade korvar där ringarna skapar runmärken i huden. Magen påminner om en långt gången graviditet eller som om man svalt ett helt bowlingklot. Humöret gör att man hellre är tyst än öppnar munnen, man vet inte om det är skratt eller djupare tonläge som kommer ut. 
 
Vissa får ju otroliga smärtor under dessa veckor, bröst som gör att man inte ens vill tänka på silikon, i både operations smärta och storlek.
 
Efter slakt-veckan återgår allt och man är grymt snygg. Det har då gått tre veckor av månadens fyra. En vecka får man av njutning ;-) 
 
Nu fick jag det att låta något värre än vad det egentligen är, man är ju liksom van. Men visst är det härligt att vara kvinna?

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2014-06-02 12:04:14

Men verkligen!!!!
Varje månad undrar jag vad tusan jag ätit. Det ser ut som jag är gravid igen. magen är alldeles uppsvälld. Sen kommer jag på...just fan!!!!

Jag ska sätta in hormonspiral nu....e så jäkla less på att aldrig få ha fin mage.

Svar: Hoppas du mår bättre av spiralen. Själv.vet du ju att jag provat allt som innehållet p. Men nu tas äntligen nästa steg ;-) Jag får stå ut med spärrballongen och annat men kostomläggningen har gjort att jag bl.a slipper värk. Lite mildare mens-monster vill säga ;-)
Ina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela