Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Jag är snygg!!

Publicerad 2014-05-19 15:16:30 i Personligt,

Det känns ju inte allt för patetiskt att skriva?!
 
Saken är den att vi alla klankar nog mer eller mindre på oss själva, det tänker jag sluta med. Jag har nämligen varit (är) ypperligt skicklig på det. Jag klankar på mig själv i ALLT! Just för att jag har för höga krav på mig själv.
 
När jag var som sjukast (framför allt då) men även när jag har jobbat för mycket, drev eget företag på sidan om eller prioriterade att själv åka på julbord eller liknande, så var jag en sämre mamma som inte räckte till. Trodde jag! Enligt mitt eget krav ja!
Jag är en precis lika bra mamma när jag mår dåligt och det är Lelle som får laga mat eller göra läxor, för jag har rätt att må dåligt. Det har vi alla! Jag är en precis lika bra mamma för att jag jobbat mycket en period, för att barnen skulle få fyra dagar på Skara Sommarland. När jag drev eget var det för att jag skulle kunna styra min tid efter barnens behov. Dålig mamma in my but!!
Jag är en mamma som fortfarande lyssnar och sätter mina barns mående och behov i rum nr.1. Skulle någon av dem bli sjuka när jag är sjuk så är det dem som går först!
 
Det är ju inte många dagar jag säger att jag är vacker till mig själv, trots att jag är det precis som jag är. Det är du också. Jag är jag och ingen annan är eller ser ut som mig, alltså är jag vacker på mitt sätt, jag toppar det med en bra och ärlig personlighet eftersom det är det inre som gör det yttre ;) För mina barn och Lelle är jag i alla fall vackrast och det är det som betyder något. Nu ska jag bara tro på det för min egen del också :)
 
Hur många gånger tror man att man inte klarar hinder i sin väg? Massor. Jag kanske inte klarar alla hinder men jag ska banne mig försöka! Eller tror att man inte räcker till? Jag räcker till för min familj och mina vänner, det är gott nog, allt annat är ett stort +
 
Jag hinner inte med att vara vän tillräckligt mycket! Joho du, det gör jag visst eftersom jag har valt min vänskapskrets som är likadan och faktiskt förstår och respekterar att man inte kan höras dagligen.
 
Det finns så många situationer och stunder som vi skulle kunna bli bättre på att berömma och uppskatta oss själva. Idag är i alla fall jag snygg, imorgon eller någon annan dag så kommer jag veta det ;)
 
Övning ger färdighet ;) Imorgon är jag as bra :D
 
Klankar du på dig själv för mycket? Vad är det som du tycker är dåligt med dig och varför?
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela