Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Dagens mål och lite,lite neggo

Publicerad 2014-03-31 17:12:35 i Personligt,

Idag hade jag ett nytt mål, jag skulle besöka jobbet längre än en fika och uppdatering av sjuk-utredning. Jag vill bara ha in lite av mitt vanliga och braiga liv igen. Så på morgonen åkte jag dit, satt vid mitt skrivbord och bara kände in min normala vardag en stund, fikade med kollegorna och lyssnade på jobb-snack. Underbara men ack så läskiga känsla.
 
Det var så skönt att bara få vara där, prata annat och bara koppla bort för en stund. Samtidigt som jag bara kan lita på min hälsa för stunden och inte vågar lova någon (eller mig själv) något ännu. 
Jag ta ett litet stapplande babysteg i taget och det får ta den tid det tar.
 
Jag försöker ju fylla min vardag med positiva intryck och människor samtidigt som det är viktigt att berömma sig själv. Idag berömmer jag mig själv för att jag gjorde det, var på jobbet någon timme ;-)
 
Vad har du gjort idag, som du berömmer dig själv för?
 
Appropå att fylla sin vardag med positiva intryck, låt mig få va extremt negativ några rader härifrån och ner. Men har någon av er lagt märke till hur mycket negtivitet vi egentligen omger oss med? Här är min toppen och botten lista just nu:
Botten
- Sos på liv och död (Bra kanske, men hur positivt är det när man besökt sjukhus ett antal gånger under början av året?)
- Nyheterna (Vilken var den senaste goda nyheten du hörde på nyheterna?
- Text tv (samma, dessutom lever jag med Lelle som avgudar text tv)
- Facebook ( erkänn att du har en och annan vän som gillar att klaga lite för mycket. Klaga i all ära men blir det för mycket under min rehab tid så blockas du från min vänlista)
Har till och med sagt till syrran att avsluta meningarna positiva, jag försöker ju själv tänka om eftersom det har varit rätt mörkt. Hjälp mig att fylla vårt liv med glädje, ljus och lycka genom att slå om på tv:n, skratta, se det ljusa och ha riktigt torr humor som jag :) Då ska vi nog greja det!
 
Toppen
- Syrran, Lelle och barnen (Förgyller lätt min vardag oavsett)
- Kändisbloggar (De verkar ha det rätt problemfritt, dem får låtsas det med all ära i mina ögon just nu)
- Vitaminer och mineraler (Om jag visste vad som är vad och hur jag skulle få i mig det på bästa sätt så skulle jag gilla detnännu mer än nu)
- Fika-Buddies (passar på att ta vara på varma personer i min omgivning)
- Mål
- Doftljus
- Vår
- Snittblommor (har lovat mig själv en kvast tulpaner till helgen, om jag grejar mina små mål)
 
Vad tror vi om det?

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: sanna

Publicerad 2014-04-01 04:15:34

Perfekt! Fast det är ju svårt att vara negativ i närhet, du är ju rolig!! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela