Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

D-vitamin & visdomsord

Publicerad 2014-06-02 16:37:03 i Personligt,

Sitter äntligen i solen. Dels för att få i mig mina D-vitaminer men även för att testa om jag tål den fortfarande. Vissa autoimmuna sjukdomar kan utlösas av sol nämligen.
Det kan ju hända att jag får färg på köpet 😄
Kroppen tar bara upp vitaminen under 15 minuter och den passerar jag snart, det kanske får räcka?
 
Igår satte jag upp det första väggordet, i köket. Men det blev inte så bra så jag flyttade det till Änglas huvudgavel. Där passar den bra eftersom jag tydligen har lyckats pränta in följande: "Alla är fina på sitt sätt" Något som Ängla är noga med att tillägga eftersom hennes kompisar är olika.
Jag tycker det är viktigt att hon vet med sig att hon är fin precis hur hon än är, precis som alla andra är fina på sina sätt. Man är speciell och idag är utseende så oerhört stort långt ner i åldrarna, tyvärr 😔
 
Jag försöker även få henne att förstå att hennes och hennes vänners handlingar sker av en orsak, goda som onda. Det är ju så även för oss vuxna, trots att vissa fastnat i klass och makt fällan. De som fastnat i materiella-träsket eller mycket-vill-ha-mer -världen eller jag-dömer-dig-första-gången-landet, missar personen och dess egenskaper. Alla är inte goda men behöver heller inte vara onda med mening. Alla formas efter hur dem växer upp och blir bemötta, det de går igenom och det som livet skänker dem på gott och ont. Alla har sin historia och sin orsak att agera oavsett tillfälle. Det tråkiga tillfället när ni ses första gången behöver inte betyda att om ni träffats i en annan.situation skulle uppfattas likadant.
 
Ge alltid alla en andra chans. Ibland kan det till och med ta längre tid för att en relation ska ta form ☺
 
Och kom ihåg:
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela