Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Besök & Blommor

Publicerad 2014-07-10 08:03:16 i Personligt,

Nu har jag haft besök ett bra tag, det där förbannade PMS-Monstret härjar vilt. Jag har full koll på det just nu, då jag tror att den drar med sig ett sjuhelvetes bagage.
Dem senaste gångerna det har klampat in så har jag en längre period av extrem trötthet, energin håller bara i någon timme innan det är dags att vila för att ladda batterierna så jag orkar några timmar till. Oerhört frustrerande jobbigt men det är bara att inse faktum och lyssna på kroppen...och vila.
 
Härom dagen så var vi iväg med ett par vänner (och PMS-Monstret) till IKEA. Jag vilade i bilen dit och klarade IKEA med nöd och näppe för att vila i bilen på vägen hem. Begränsande trötthet?? Jepp, oerhört.
 
Monstet tar även med sig svullnad och vätska i bagaget, men det har det gjort dem senaste åren. Jag känner dock av det mer punktvis nu. Detta gör att mina fingrar svullnar och det känns som om man springer runt med vantar på sig. Ingen annan ser det men jag känner det och när PMS har flyttat ut för en period så håller jag på att tappa mina ringar på fingrarna. Min vänstra arm och hand domnar dessutom oftare så jag får liksom nypa mig själv för att se om jag har någon känsel, tror att det är vätskan? Det vet jag om ett gäng dagar, när PMS behagar att flytta ut.
Fötterna svullnar om jag sitter för länge eller om jag är trött, försök sova med duntofflor på dig i den här värmen :)
 
Oavsett monster på besök eller inte så har mina krukväxter fått vänta alldeles för länge med sin årliga flytt, till större krukor och ny jord. Ni som följt bloggen i åratal vet att så fort våren visar sig så är det min prioriterade uppgift. Det behövs bara göras en gång per år och blommorna har en tillväxt utan dess like. Men det är ett sjuhelvetes jobb.
 
Kommer man hem till mig så kan man inte tro att det är så många krukväxter, inte ens jag ser antalet och storleken under hela åren. Men när det är dags att plantera om varenda grönsak så kan jag lova att det är fler än man tror :)
 
Håll tummarna för att PMS och jag kan samarbeta idag ;)
 
Hur gick det förresten med gårdagens/dagens utmaning från förra inlägget?

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela