Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

I, Me, My

Publicerad 2012-06-29 18:48:36 i Personligt,

Efter 8 timmars sömn i natt vaknade jag som en ny människa. Energin sprudlade och orken var total, tillsammans med det så har jag den senaste tiden haft en krypande känsla av kreativitet och utveckling.
 
Jag vill utvecklas, jag vill skapa, jag vill ha, jag, jag och åter jag. Kalla mig ego, det kan jag köpa under den här tiden. Den ego-känslan knackar på min dörr allt för sällan så när den väl gör det vet jag inte riktigt vart jag ska börja eller vilken idé som är den mest utvecklande för stunden.
 
Jag har mina planer och gör allt för att den största ska gå i lås nu. Under tiden jag bearbetar mig fram till mitt nuvarande mål så passar jag på att färdigställa mindre mål samt bara passar på att önska mig något.
 
Idag har jag färdigställt mina nya naglar igen, en "lyx" jag börjat unna mig för att jag kämpar som jag gör. Det ger ungefär samma känsla som att själv skapa. Någon börjar från grunden och bygger upp ett snyggt resultat som jag sedan får bära. Unnar mig dock inte handmålad design varje gång så det får jag ta vid nästa. Jag har aldrig haft möjligheten att göra sådant så att äntligen kunna göra det är en känsla som jag får lära mig att acceptera.
 
Jag har dessutom tagit mig tid att fika med en vän jag inte träffat på länge och träffar allt för sällan. Trots att stressen finns med i bilden, för jag vill ju uppdatera mig på allt som hänt i hennes liv och lyssna om det är något hon vill berätta, på så kort tid så uppskattar jag dem timmar vi tar....allt för sällan dock. Dessa stunder, stunder med vänner är guld värda och något jag värdesätter oerhört högt.
 
Jag önskar mig dock något idag också:
Bilden är lånad från: Bloomify

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela