Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Sista veckan på 2011

Publicerad 2011-12-31 15:49:24 i Personligt,

Den sista veckan på 2011 har varit klart annorlunda mot året i helhet.

Som planerat så skulle jag jobba tisdag till torsdag, frisören var inbokad igår (hon skulle vara där bara för min skull, hon är ju för go) men allt blir inte riktigt som man tänkt sig eller planerat ibland.

Jobbade i tisdags och den dagen var som alla andra bra och vanliga dagar. Onsdag morgon såg ut som alla andra bra mornar och jag befann mig på jobbet...i två timmar. Dagis ringde och sa att Ängla inte mådde så bra så med material och genomgång av eventuellt arbete hemifrån så ger jag mig av till dagis. Jag har en tendens av att vara optimist vad det gäller att kunna arbeta hemifrån om jag skulle behöva men den här gången skulle det visa sig att det inte skulle gå.

Ängla klättrade snabbt på feber skalan och var snart uppe i 38,7 med halsont. En klar klingande klocka ringde: Halsfluss. Och Ängla fick äta hur många isglassar hon ville, det gick ner tre stycken. En liggande dag i soffan.

Torsdag morgon ringer jag till läkaren och får en tid för läkarbesök kl. 10:15. Ängla är ett halsfluss-barn efter en lååång period som öron-barn med upprepade öroninflammationer, jag visste ju att det var penicillin på tapeten. Febern hade vi under kontroll med febernedsättande och vi tillbringade resten av dagen i soffan, vilandes.

Ängla har under dessa dagar varit, om möjligt, mer "mammig" än vanligt och det där med att vara optimist ang. arbeta hemifrån fick jag snart klartecken om att lägga på hyllan. Jag får ta igen det när Änglas både sjukdom och extrema mamma-period är över för den här gången.

Vi hade planerat att gå en promenad till frisören på fredagen eftersom penicillinen tagit tag i febern, vi båda behövde luft och rörelse samtidigt som tiden hos Jenny (frisören) redan satt i kalendern. Tills Ängla börjar hulka, blir alldeles svart under ögonen och använder all sin minimala kraft hon återfått till att hålla tillbaka det som gör henne påmind om att hon mår sämre. Inte kräksjukan också för allt i världen! Avbokade frisören så snart jag kunde och ännu en dag spenderades med pärlplattor och vila.

Idag är det nyårsafton och Ängla kämpade länge med sin penicillin kur idag, hon är så rädd för att illamåendet ska komma tillbaka. =0(

Men det jag känt dem senaste dagarna har jag nog inte hunnit stanna upp för att känna lika mycket dem andra dagarna. Klart jag känner det men jag hade inget annat än tid att ta vara på det nu.

När Ängla säger:Mamma, du är min bästa vän och jag kommer alltid finnas här hos dig.
När jag säger: När mamma är på jobbet och du är på dagis....
Ängla tillägger: ...så är vi ändå alltid tillsammans.

När febern sjunkit på torsdagen och pappa säger till Ängla:
- Vad bra då kan du sova i din säng igen, så får jag tillbaka min.
Ängla kontrar:
- Nä, för jag har slickat på ditt täcke!

När jag säger: Ska du sova i min säng när du är sjuk?
Ängla: Ja
Jag: Vad säger pappa då?
Ängla härmar pappa: Ajj, aj jag får ont i ryggen av Änglas säng!

Det finns ingenting jag älskar så som jag älskar mina barn och deras underbara kommentarer. Jag älskar att det är mig de vänder sig till, att det är mitt stöd de vill ha i alla lägen, att det är mig de rådfrågar, att det är mig de kryper upp till när vi ligger i soffan, att det är mig de menar när de säger: Jag älskar dig, Mamma!

Nästa år, om några timmar, börjar vårt nya år med fler underbara stunder, kittlande skratt och coola kommentarer.

Jag önskar att vi alla stannar upp, andas och fångar fler stunder 2012! **GOTT NYTT ÅR**

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela