Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Präktig?

Publicerad 2010-09-20 21:49:34 i Personligt,

Jag fick en kommentar (ännu inte godkänd) av Anna-Lotta. En kommentar som jag först trodde var som alla andra mina besökares men i slutet av kommentaren står det att jag ska sluta vara så jävla präktig. Präktig!! =0D

Jag har aldrig sett mig själv som präktig, lite ovant men jag kan nog vänja mig. Är det verkligen ett negativt ord eller är det bara ett fint ord som kan användas i en negativ mening?

Jag må framstå som präktig, duktig mamma med full koll och kanske är jag det? Kanske är du präktig på ditt sätt?
Jag har kämpat mig dit jag är idag, jag har kämpat mig fram till att stå för mina åsikter och för den person som jag är. Må så präktig vara ordet men fan vad präktig jag är isåfall. Jag är stolt över mig själv, jag är stolt över att vara den person som jag är idag efter att ha genomgått ett rent helvete under större delen av mitt liv.

Inte för att jag känner någon Anna-Lotta? så vitt jag vet och kanske skulle det kunna vara så att personen faktiskt upptäcker att jag är rätt mänsklig och allt annat än fin i kanten (läs: präktig i den bemärkelsen också) som det kanske ser ut, om hon mot förmodan skulle vilja säga det hon tycker till mig personligen. Jag gillar sådana människor som kan säga vad dom känner och stå för det. Står du för att du tycker så så respekterar jag det.

Jag har frågat många av mina vänner hur jag sett ut att vara innan dom lärt känna mig och präktig var nog ett av orden, lite snobbig kanske och sur. Allt det jag inte är ser jag ut att vara ;0) Men alla väljer när dom vill döma någon, själv dömer jag efter att jag träffat en människa ett par gånger. Alla går inte ihop med varandra men alla har en chans.

Vet du, Anna-Lotta, något som inte jag vet så får du mer än gärna tala om det i en vuxen respektfull mening, det skulle faktiskt uppskattas. Nu menar jag det du syftade på i kommentaren. Min mailadress finns i bloggen.

För er som känner mig, kan ni förklara mig med tre ord var?
För er som inte känner mig, kan ni förklara hur ni tror att jag är med tre ord?
(svara ärligt, Jag kommer inte att surna till, lovar ;0) Bara roligt att faktiskt få höra vilken uppfattning folk får av en.)

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-21 04:51:44

Idag:Tålmodig,rolig,lite osäker.Innan jag kände dig:stöddig,självsäker,hård.Skenet kan bedra...och ja,du är präktig i ordets bästa betydelse :)

Postat av: Mixx

Publicerad 2010-09-21 11:32:35

Haha jag kan inte beskriva dig före och efter efter som vi levt livet vid varandras sida från den dag jag föddes.



När du va yngre va du: vilsen,stark och bitchig (men snäll)

Nu är du:Genom snäll,omtänksam och starkt säker.



Postat av: Siv

Publicerad 2010-09-21 12:20:45

Fortsätt att vara som du är - DU är jättebra, ärlig, konstnärlig och känslig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela