Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Helgen

Publicerad 2010-09-26 12:30:10 i Personligt,

Helg, försöker lyssna på ordet för att höra om det har en annan mening än ledighet för i min värld passar inte ledighet in tydligen.

Igår fick jag dock sovmorgon innan jag slipade vardagsrumsväggen som fortfarande såg ut som hämtad från 2:a världskriget. Börjar smått ledsna på att både bo och jobba i en omgivning som alltid ser ut som en byggarbetsplats. På med den snygga outfit jag har när den typen av kreativitet flödar sen var det bara till att slipa, maskera golv och tak (igen) för att sedan måla.

Målningen tog faktiskt "Handy", kanske för att han hade dåligt samvete för att han rymde med barnen till centrum när det började lukta fortsatt renovering? Han brukar ta åt sig äran sen när det är klart men den kan jag bjuda på bara det blir KLART! ;0)

Trevligt besök i form av lillebror med flickvän och hund tittade in på middag.


Idag har jag varit i tvättstugan sedan 8:00 och klar nu (12:00 ca) men då har jag tvättat i stort sett allt som verkligen behövdes tvättas utöver den ordinarie tvätten. Skönt att ha det klart inför veckan. Nu väntar renbäddning av alla existerande sovplatser här hemma. Gillar när allt luktar gott och känslan av att lägga sig ner i en ren säng gör mödan värt.

Barnen har även aktiviteter idag som ska kopplas ihop med veckans matsedel och handling.

Min dag verkar fullspäckad, hur är din?

Längtar efter lugn, ro och vila!

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Siv

Publicerad 2010-09-26 16:25:05

Det är vackert nu i norrland i en liten stuga vid sjön i en by som heter Mårdsjö. Ingen dator och precis att telefon fungerar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela