Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Fästingar i bussen

Publicerad 2010-05-31 08:37:54 i Personligt,

För någon vecka sedan så var jag och Ängla på besök i fästingbussen. Det var hennes tredje dos och hon såg (med hör och häpnad) fram emot att gå och ta sin spruta. Hon stod otålig i kön innan det blev hennes tur och efter en hel del kaos med kortapparater som inte fungerade för vissa kort så var det dags.

Nu var det ju bara så att det även var två gallskrikande små barn fram i bussen med röster som förvånar mig lät vindrutan i bussen få vara hel. Ängla drog öronen till sig och kände därmed obehag för vad som skulle komma. Men hon klarade det galant och var så stolt över sitt plåster med små fästingar på.

Självklart blev det belöning efteråt ;0)







Själva är varken jag eller "Handyman" vaccinerade mot fästingar. Barnen har liksom prioriterats, tror ni inte att jag först kapade en liten med rakhyveln när jag rakade benen för att sedan hitta dom små benen som satt kvar. Nu har jag stenhår koll på yttersidan av knät =0O

Typiskt!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela