Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Dot

Publicerad 2010-03-05 19:27:36 i Dukning,

Paul Smith och Stelton har i samarbete tagit fram en ny design vid namn Dot på bland annat skålar, både med och utan lock.
Skålarna är gjorda i borstat stål och kan användas till allt i hemmet. Ha dina hårnålar i en skål med klass eller varför inte servera jordnötter i en till fredagsmyset? Att låta gästerna välja te ur dessa skålar skapar ett intresse och samtalsämne.

Design: Paul Smith
Material: rostfritt stål och emalj.

Paul Smith har även fått äran att förnya Arne Jacobsens 60-tals design inom bartillbehör. Det har han gjort med en djup svart färg som får kontrasten tillsammans med borstat stål. Genom att låta gravera in egna budskap i stålet har han tagit den äldre designen till nyare tider. Budskap som till exempel: "Starta något nytt" 

Underbara färgklickar enligt mig.

Samtliga designprodukter finns hos danskdesign.nu




Bilder: danskdesign.nu 
Kollage: Ina

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela