Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Uppe i ottan

Publicerad 2010-07-28 20:10:20 i Personligt,

Somliga har semester men för oss blev inte sommaren 2010 den typen av ledighet. Ibland händer det oförutsedda saker som bara måste få ta plats i livet, som måste få ta den tid det tar.

När någon gått bort är det inte bara sorgen som nära anhöriga ska ta hand om genom bearbetning på olika sätt utan även praktiska saker. Det är papper, boende, försäkringar, medlemskap och avtal för att bara nämna några.

Min roll i det här fallet är att jag hjälpt syster och systerdotter med det praktiska, funnits där på vägen genom att ringa samtal, ifrågasätta vad som gäller och hur man går till väga. Vi har tagit ett steg i taget och nu närmar sig begravningen, så imorse gick jag upp kl. 05:00 när hela familjen sov: "handyman", Oliwer, Ängla, Sis och Thea. Klev in i bilen med "Min goa asiatiska vän" för att bege oss till "Hallarna" (Partihallarna fyllda med färska blommor från grossisterna). En resa på drygt en halvtimme, väl där handlade vi bland annat blommor till begravningen som behövs när dom ska bindas.

Kransen från Sis och Thea kommer att bestå av brudslöja, två röda rosor och underbart vackra mörklila kallor.

Sorgbuketten från mig och min fina familj kommer att bestå av samma blommor men där rosorna och kallorna är dom dominerande.

Nu står snittet och drar vatten inför binderiet imorgon kväll.

Det var helt klart värt att kliva upp så tidigt för den anledningen och dessutom att få göra det med "Min goa asiatiska vän".

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Mixx

Publicerad 2010-07-29 09:39:38

Jag uppskattar verkligen allt du gör för oss. Jag är så tacksam för att vi har dig/er. Jag hoppas att du vet det. Tusen tack.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela