Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Födelsedagar

Publicerad 2010-01-31 19:23:57 i Personligt,

Ängla har haft feber idag och kunde tyvärr inte gå på sin väns kalas =0( Trodde att hon skulle argumentera emot men hon hade full förståelse för att hon isåfall kunde smitta alla andra barn på kalaset och tröstade sig med att hon snart ska ha kalas. Hon har redan börjat planera efter vetskapen om att först fyller pappa år, sen mamma och sen kommer Ängla för att Oliwer tre dagar senare har sin födelsedag.

Hon har redan börjat planera min födelsedag och den viktigaste biten är frukost på sängen, den delen är oerhört traditions enlig och får bara inte missas på en högtidsdag. Det innebär fin frukost och öppna presenter. Själv glömmer jag till och med bort att jag snart fyller år igen, känns som om det inte var så länge sedan och dessutom prioriterar jag inte min födelsedag som man kanske bör göra?

Jag och vännen Anneli har kommit överens om att vi faktiskt slutat att fylla år, det gjorde vi båda vid 25 vilket gör att vi är lika gamla ;0) (att hon inte har kommit så långt ifrån gränsen som jag gör alltså ingenting :0D ) Saken är den att man faktiskt inte tänker på hur gammal man är då man uppskattar barnens varje födelsedagar tills man stannar upp och lyssnar på deras ålder och plötsligt inser att man faktiskt åldrats lika många år och man inte kan fatta tag i hur fort tiden egentligen gick.

Jag vet att mina kära svärföräldrar kommer på min födelsedag, precis som varje år och det är något jag uppskattar högt. Finns inga som dom.

Jag kommer säkert glömma bort att jag fyller år igen under veckan eftersom jag är mer inriktad på att faktiskt få lite tu man hand med min kära "Handyman".

Har du slutat fylla år?

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Farmor o Farfar

Publicerad 2010-01-31 21:08:55

Krama om "gumman" från oss och säg att hon snabbt ska bli frisk, vi kommer ju på söndag.

Postat av: jojjo

Publicerad 2010-02-01 06:28:20

Frågorna och svaren finns nu publicerad på min blogg. =)



Haft en bra helg?

Postat av: angelica jonsson

Publicerad 2010-02-01 08:59:28

Japp jag har oxå slutat att fylla år,nu är det barnen som får den uppmärksamheten och en MASSA paket. kram

Postat av: Mrs. S

Publicerad 2010-02-01 09:36:03

Absolut har jag slutat att fylla år! Det gjorde jag samma år som Storebror kom och förgyllde min tillvaro. Efter det så går det så fort så det är omöjligt att komma ihåg...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela