Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Storbak, Stor bak

Publicerad 2010-02-27 19:29:54 i Personligt,

Tänk vad det mellanrum kan förändra innebörden i ett (två) ord =0D

Efter sju timmar, med start kl. 08:30 i morse så har jag nu äntligen fått duscha och sätta mig ner. Jag har storbakat idag. BIG BAKING!! Barnens födelsedagar närmar sig och eftersom man hade tur att missa Oliwers födelsedag med drygt två dygn när man skulle släppa ut Ängla till världen så får man fira därefter också ;0)

Det luktar tre (fyra) kalas nu i mars och alla äger rum i vår familj. Ängla fyller den 17:e och då firas hon med cupcakes och av oss närmaste. På helgen infaller Oliwers födelsedag och då ska han ha kalas, dagen efter blir det kalas för Änglas del, hennes första barnkalas, på förmiddagen för att släppa in släkt och vänner på eftermiddagen. Så ser planeringen ut just nu iallafall.

Idag har jag alltså bakat:

Bullar x4 (2x vanilj och 2x kanel)
Rulltårta x2
Havrekakor 100st

Nu finns det så det bör räcka med fikabröd iallafall och en punkt avklarad. Bilder på bakverken komer imorgon om tid ges.

Näst på listan står inbjudningskort m.m

Det blir mycket barnkalas i bloggen den här månaden som kommer!

Hur har er lördag (utanför köket) varit?

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela