Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Dagens goda gärning

Publicerad 2010-02-28 20:54:48 i Personligt,

Idag började jag rensa Änglas rum efter frukosten, det var i stort behov av det och jag har låtit dragit på det eftersom hon och hennes vänner kan få röja tills ingen av sakerna ligger på sina rätta platser. Ska man rensa ska man ju göra det ordentligt ;0) Dessutom är det lika bra att göra det nu eftersom det snart kommer in nya grejer. Presenterna luktar långa vägar.

Idag var jag dock inte lika intensiv som med bakningen under gårdagen, utan tillät mig faktiskt att ta en paus och fika med Anneli mitt på dagen. Det händer inte så ofta att vi ses och när vi gör det är det oftast bara som hastigast men idag planerade vi och såg fram emot saker vi vill göra tillsammans på vårkanten. Ska försöka förgylla någon dag då och då ;0) Ska bli roligt.

När jag forstatte att städa så ringde min snälla vän Sanna och efter en kopp kaffe hos mig så tog jag med mig kameran och gick upp till henne för en kaffe och tårta =0) En stund hemifrån är guld värd just nu och i goa vänners sällskap är det kanon.

Jag blev klar med Änglas rum precis innan hon skulle gå och lägga sig så nu är det verkligen städat för en prinsessa.

Min stora kille Oliwer ("Handyman" kallar vi liten idag efter att han satt sig in i snöbollskrig med grannens barn samt använt Sanna som måltavla =0) ) har varit cool lugn, han har en underbar period när allt flyter som sig bör. Att höra honom skratta från hjärtat gör mig så oerhört lycklig.

Nä, nu har jag hela kameran full med bilder som ska tömmas, hoppades ju på att hinna lägga in dom idag men det får vänta tills imorgon. tröttare mamma får man leta efter just nu.

Tjingeling!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela