Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Vår söndag

Publicerad 2009-11-29 21:38:03 i Personligt,

Söndagen började med sovmorgon till 08:15 igen, det är så ovanligt så varken jag eller min kropp har vant sig. Det är skönt med lugn morgon och ingenting inplanerat samtidigt som jag inte har den minsta aning om vad jag ska göra av tiden mer än att städa och tvätta när det inte finns viktigare saker inplanerat. När allt är klart eller jag vet att vi inte planerat något annat så gör jag saker tillsammans med barnen, passar liksom på att göra sådana saker som vi inte vardagligen gör tillsammans.

Idag var en sådan dag efter en mysig frukost med första adventsljuset tänt. Efter att jag upptäckt att grannarna dekorerat vår baksida med tomtar och blingbling =0O Julkriget har startat och det står 1-0 till grannarna =0D

När jag tagit den vanliga tvättningen på söndagar så började jag, Ängla, Anneli och Emma baka lussebullar (vet egentligen inte hur vi kom fram till det eftersom jag skulle göra kola och knäck)





Det blev några timmars bakning och när bullarna skulle formas så skulle Anneli till jobbet så "Handyman" fick ta över på hennes sida. Ser ni den fina flätan som "handyman" har gjort??
Riktigt goda, rekommenderar kesella vanilj i ;0)

Mitt i bakningen så tog vi en paus och påbörjade ett mjölkrig =0D Alla lika vita och det var mjöl ända in på toaletten och ut på gräsmattan. Det var det värt!


När jag precis var klar med städningen efter bakningen så kom snälla Madde på oväntat men väntat besök, med sig hade hon leksaker upp över öronen som hon ville ge till barnen. Varma omtanke!





Det här fick Ängla, som var helt överlycklig över att hennes Madde kom med så många roliga saker. Hon älskar Madde och har gjort sedan hon var bebis. Idag fick Madde såå många kramar.





Det här är vad Oliwer får när han kommer hem från pappa imorgon, han älskar att måla och skapa. Precis som sin mamma ;0) Han kommer bli jätte glad. 

























Samtliga leksaker finns hos
Lekmer.se

 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela