Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Med bulldegen hängandes & haklappen på plats

Publicerad 2009-05-01 20:37:16 i Personligt,

Jag har börjat på årets snyggaste bondbränna!
Helt omedvetet tog sig strålarna mot mitt bröst när jag satt och diskuterade med en annan mamma i lekparken och när jag kommer in möter jag en illröd haklapp och självklart hade jag en vanlig t-shirt på mig så det verkligen ser ut som en mini haklapp. Grymt snygg är jag nu!
När jag nu precis tittar ner på benen så har det självklart tagit sig där med eftersom jag hade high-water jeans på mig så jag har röda strumpor och rödhaklapp.

Jag lovade mig själv att kliva ur tonårens hets över dessa snygga omedvetna linjerna man får när man bara vistas i solen men när jag såg haklappen så åkte tubtoppen på och jag gjorde starka försök att jämna ut min niceiga bränna i kvälls solen, som om det fungerade?!
Allt som hände är att det svider som aldrig förr.
Jag som inte ens skulle va i solen i år. Jag gillar inte vad solen kan göra med ens hud och oftast är jag en skuggmänniska.

"Handyman" gled precis förbi: "Tjena solbrännan"
Kul kille!

På förmiddagen så tog jag ut  "Handyman" & Ängla på en promenad som vi avslutade med mjukglass innan det var dags för lekparken och trädgårds arbetet. Ängla har fortfarande några gamla fröer kvar att så men dom får vänta någon vecka till och kommer inte att blomma förrän nästa år.

Har precis suttit och skrattat en timme drygt med våra goda grannar, alltid roligt att bara få vara Ina & "Handyman" för någon timme utan att man behöver springa i barna jobb.
Jag är hönsmamma och Ängla prövar sina vingar så jag är alltid på språng, gör mina försök att släppa greppet lite men grannarna börjar väl vänja sig vid att se mitt fejs tryckt mot rutan talandes med Ängla genom vädringsfönstret.
När Oliwer var i det stadiet var det inte helt otänkbart att man kunde se mig med bulldegen hängandes längs händerna i full fart med att kontrollera att han verkligen var där vi kommit överens om att han skulle vara.

Hur har er röda dag varit?

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Junitjej

Publicerad 2009-05-03 08:17:07

Jag har också fått mig en röd hakklapp, dock inga röda strumpor.

Postat av: Mixx

Publicerad 2009-06-02 12:26:29

Hahahaha...du är ju så skön syrran :-D

Jag har inte fått något av dom efter som att jag lessna och gick ut i shorts och linne...kom hem och satte mig i bh och shorts i solen på balkongen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela