Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Data spunk!

Publicerad 2009-06-17 20:24:03 i Allmänt,

Min dator är trasig, någonstans i alla program, inställningar, filer och onödiga temporära sådana så har något knasat sig.
Jag kommer tyvärr inte ut på nätet till er lika lätt som tidigare, sitter för tillfället ooch knappar på "Handymans" stationära från år 1812.
Låter kanske en aningens irriterad och frustrerad och det kan jag lugnt hålla med om (paniken, ångesten och gråten är inte långt borta nu). Var jag inte stressad innan och hade ont i kroppen så kan jag lova er att nu börjar det göra riktigt ont.
 
Jag är i stort behov av min dator på så många sätt som gör att jag kan utvecklas och skapa. Gud, vad hemskt det låter men det är väl bara att se sanningen i vitögat och inse för sig själv att man är totalt torsk på datorvärlden.
Internet, behöver jag säga mer? Man kan göra allt, man kan hitta allt och man kan som jag bli helt såld och ett med allt =0) Har vi kommit så långt att man får extrem separationsångest och genast börjar med mun mot mun metoden på sin metallpolare? Jepp, vi är där - i den tekniska underbara världen men kanske skulle vi må mycket bättre om man aldrig lyckades med den där hjärt- och lungräddningen ;0)

Just nu sitter jag och väntar på att min laptop, som började sega till sig idag, tar bort en del program som jag aldrig använder. Jag har grovstädning utav hela metallpaketet. Tro mig när jag säger att det behövdes, jag samlar mer där än vad jag hinner städa den.

Låt mig finna felet och eliminera det snarast, I need you "lappis"!
Kanske finns det någon underbar person där ute som känner medlidande och medmänsklighet, paketerar en snygg, bra laptop proppad med fotoprogram, nytt mailprogram, ordbehandlingsprogram , excel, words, power point och oändligt mycket mer för att sedan skicka den till mig. Underbara dröm!
Men adressen är svårare att få tag på eftersom inte min mail fungerar, för internet fungerar ju inte =0( Det blev ingen laptop från en underbar medmänniska för mig inte =0(
Tack ändå, tanken var söt!

Nej, dags att återvända till titanic som saktamen säkert sjunker i vardagsrummet.
Ska försöka återkomma så snart som möjligt, lånar systers jätte tv med fungerande internet när jag är där och dekormålar "Loppans" vägg.



Someone need a laptop...ME!!!

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2009-06-17 22:26:11

Kolla med Magnus om dom har någon som du kan få köpa, eller om han kan lyckas hjälpa dig igen.

Postat av: HANDYMAN

Publicerad 2009-06-18 09:29:15

Gissa vem som är den tekniska i den här familjen ???? efter att ha tagit hand om sina egna sysslor och varit helt utarbetad... kommer hem och ger sitt HJÄRTA den support som hon så väl behöver, Handyman fixar allt... till och med den upprörda flickvännen han är ihop med. LOVE YOU "babe"

Postat av: Farmor

Publicerad 2009-06-18 12:16:16

Handyman hade väl bara tur skulle jag tro.

Han brukar inte vara så teknisk utan är mera praktisk.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela