Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Kökslådan behöver inte vara just kökslåda

Publicerad 2009-02-26 08:54:07 i Inredning,

Jag fann en, av många, användningsområden till mina gipskonsoller. Mina konsoller är dock lite större än dem på bilden (längst ner) men jag kan ju ha dem till alla stora böcker?? Jag vet faktiskt inte vart jag ska placera dem ännu. Dem är vackra med lite romerskt inslag.
Jag gillar det där med inspiration och det är inte alltid självklart att en tavla ska sitta på väggen med ett fotografi i eller en kökslåda verkligen ska fungera som kökslåda. Jag gillar att tänja på vad som är "normalt".

modling framed

Sådana här lister är tänkt till vårt hem men med känslan av att det skulle bli för mycket och det passar inte in i den typ av lägenhet vi har. Lågt till tak och sådan lister kan bli lite mättande av det goda. Men här är en underbar lösning som jag helt klart kommer att använda mig av för att få precis det inslag som jag vill ha.

tray into art

Min första tanke var: Underbar lösning!
Varför slänga det gamla när föremålet kan ha massa andra användningsområden?
Jag skulle personligen välja att ha denna lösning i barnens rum och varför inte utveckla den till anslagstavla om det ska vara en? Annars blir barnens teckningar väl inramade. Barnen samlar på kottar, stenar, pinnar osv. Gör ett konstverk med tillhörande material liggandes på hyllplanet!

bookend cornice

Här har vi bilden jag talade om innan, konsollerna.

Foto: Bettter Homes and Gardens

Follow Inas Dekor

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Michaela

Publicerad 2009-02-26 22:38:24

ååå stencoolt ;-) jag ska oxå sno hehe

Postat av: izla

Publicerad 2011-08-12 11:05:39

Hej vart har du köpt konsolerna?

Postat av: ina

Publicerad 2011-08-21 18:32:29

Jag köpte konsollerna för ca. 8 år sedan, i en butik på Arlanda stad.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela