Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Skrapat och slipat

Publicerad 2009-08-31 14:07:03 i Personligt,

Har precis kommit från ateljén där jag skrapat, filat och slipat på den nya reliefen, det är nu det mer avancerade tar vid. Kallan ska få sin form med djup och framhävande detaljer. Det är svårare än vad man tror.
Den ska dessutom få sin runda form, från att ha varit en platt "gipskloss".

Att vara skapande är även det jobbigare än vad man tror, man är fullt koncentrerad och focuserad på detaljer, ljus och färg så när man stått i sin egen lilla kreativa bubbla i mer än 4-5 timmar så är man totalt utmattad. Men det är dessutom hälsosamt för själen. Vad tänker jag egentligen på när jag skapar?? Förutom proportioner, ljus, färg, framhävande etc. så tänker jag nog på lite allt möjligt, då i första hand kanske användningsområdet för det jag skapar.

Reliefen kommer få en speciell plats när den är klar men jag tänker, idag, inte tala om vart ;0)

Nu ska jag hinna gå igenom mail och massor av information som jag behöver inför morgondagens jobb. Egentligen skulle jag starkt behöva en powernap! Har ont i varenda muskelgrupp och mår illa för att jag är såå trött!!

Behöver vila känner jag!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela