Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Blå Bandet

Publicerad 2008-12-17 09:41:28 i Allmänt,


Var nionde kvinna drabbas någon gång i livet av bröstcanser och vi har samlat in närmare 50 miljoner kronor under det här året som gått, till forskning för att förbättra och öka chanserna att besegra bröstcancern, vilket vi är oerhört stolta och glada för men hur uppmärksammat är det blå bandet?
Det blå bandet är en symbol för prostatacancer som ca. 2 500 män dör av årligen och enligt statistiken tillkommer 10 000 nya fall, årligen!
Vart är galorna, t-shirtarna, banden i butikerna med söta små känslosamma ord på? eller alla dessa blåa ballonger som under en längre tid bör pryda alla shoppingcenter?

Uppmärksamma alla män som behöver bättre forskning för att kunna besegra prostatacancer!

Rosa Bandet

Blå Bandet


Jag tycker att det är underbart att vi bryr oss så mycket för allas välmående och är det inte det som just denna högtid går ut på?
Jag vill uppmärksamma det som knappt syns för att framhäva och göra det starkare, hjälp mig att göra alla medvetna om att det blå bandet finns och att vi vill ha mer blått under en viss period av året. 
Kanske kan vi se en lika stor prostatacancer kampanj för männen som kampanjen för bröstcancer som hjälper oss kvinnor.

Kopiera det som står ovanför linjen, inkl. bilden, placera den i din blogg så att andra kan göra detsamma!

Skulle jag finna blå band så skulle jag köpa alla, bara för att hjälpa Dig ;0) 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Hexagon

Publicerad 2008-12-17 16:26:45

Sant, en fin bild också!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-17 17:58:01

Självklart hjälper man till ;-)

Postat av: IDA

Publicerad 2008-12-17 23:09:44

Bra iniativ av dig!

Postat av: Du förstår

Publicerad 2008-12-18 15:31:21

Tack för din tanke. Jag har inte köpt det rosa bandet därför att jag inte har fått tag i det blåa bandet, men nu ska jag jaga lite bättre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela