Inas Dekor

"Små ting skapar helhet"

Jul i vårt hus...

Publicerad 2008-12-30 21:25:24 i Personligt,

Här har ni ett axplock av allt vad julen hade att erbjuda, det är barnens högtid och så blev det ;0)

Två dagar innan julafton:



Svärfars älskade mintpastiller, som jag tjatade om innan jul, blev så här!
Tills "IQ Ina" lade dem på diskbänken varav diskmaskinen var på och vad händer när diskmaskinen är på? Jo, det blir lite värme på bänken varav den goda sockermassan med mintsmak och chokladdekoration smälter till en enda stor socker gegga i dem fint dekorerade påsarna =0D
Hade man mycket att tänka på innan jul??

Dagen innan julafton:





Den smarriga traditionella jultårtan med chokladmaräng bottnar, chokladmousse dekorad med smält choklad i olika färger som mörk, ljus och vit.


 
Medan jag bakade tårtan så bakade moster "Mixia" och barnen pepparkakor och ett pepparkakshus, här dekorerar barnen det färdiga huset.

Julafton:
 

 
Finns det något som slår glädjen i barnens ögon när dem ser tomten komma med sin lykta??


 
Jepp, that´s me!
Jag och min dotter öppnar julklappar!



Några av familjemedlemmarna som var samlade på julafton ;0)


 

Imorgon samlar vi nyårsbilder ;0)

Gott Nytt År!





 


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Farmor + Farfar

Publicerad 2008-12-30 22:11:05

På bilderna ser det ut som om vi hade lika trevligt som det var i verkligheten.

Postat av: Michaela

Publicerad 2009-01-02 16:37:01

Tack för en underbar jul :-)

Det va verkligen underbart :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ina

Jag är mamma, utbildad florist, arbetat som dekoratör. Jag är en fd. webadministratör på bröllopslycka.se men arbetar nu som webadministratör, dekoratör, "företagsprofilerare" och marknadsföringsassistent på ett företag inom profil- och presentreklam. Jag brinner för det jag gör och är tacksam för att jag får möjligheten att göra det. Min familj är mitt allt och ingenting annat prioriteras högre än den. Därav mycket vardagstugg i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv



Prenumerera och dela